Monday, November 1, 2010

Sembang Bola : Manchester Menang Dengan Spurs....Kelantan Sapu Piala Malaysia.

Manchester United menang lagi.Kali ni dengan mengalahkan Spurs.....Bukan team cokia ye Spurs ni.Minggu lepas baru je bagi InterMilan...team Rafa Benitez and Defending Champion tu berpeluh.Minggu ni senang benar Man.U ayamkan team ni....hihihihi.Mungkin ada yang tak puas ati sebab first goal Nani....tapi...itulah dalam bola sepak.Pengadil adalah raja dalam padang.Kalau dia kata hitam...hitam la.Kalau dia kata putih...putih la....dah banyak kes dah.Kat Malaysia pun penah jadi....Perak lawan Selangor...Pengadil Jepong approvekan gol tepi jaring player import Perak entah sapa nama.Tok Fergie pun dah berapa kali mengamuk pasal pengadil ni.

Apa pun kemenangan Man.U ni membuatkan persaingan nak rebut title liga makin terbuka.Dengan CHELSIK pun menang dan jugak ARSENGAL.....so 3 team ni akan bersaing untuk title champion.Man.City aku rasa tunggu la dulu.Tak layak pun....dengan team ayam leh kena patuk.....isk..isk...kesian...lepas belanja bagai tak henggat...sekali jahanam.


Vidic memang pakar tanduk terbang macam ni.....dah berapa kali dia jaring gol dengan rupa gini.


Kes tak puas hati gol Nani......apa lagi....bedal je pengadil tu.Paling koman tak leh main segame 2 je....takat dengan denda apa sangat nak bayar.


Dalam injured2 tu pun masih lagi nak menggatal....aku sebenarnya memang tak berkenan dengan perangai Rooney kat luar padang.....Kalau aku jadi Tok Fergie...dah lama aku jual.Amik player lain.


Dalam masa tu,amik pot jugak apa yang jadi dengan bola Malaysia ni....sabtu lepas...kat Bukit Jalil...beribu orang serbu layan final Malaysia Cup...Kelate lawan Negeri.....ish Kelate lagi....pesal nama Kelate ni cukup pemes sekarang ni...PRK pun kat Kelantan.....Juara Piala Malaysia Kelantan...Adik Ipar aku pun terlepas Kelantan....huh Kelantan Sokmo.....

Aku bola Malaysia aku layan masa Perak perform dulu je.Mestilah sokong negeri sendiri...nak pegi sokong negeri orang lain buat apa!!.Tumpang populariti la konon.!!.kehkehkeh....Sempat la aku menengok sekejap sedutan Piala Malaysia tu....tambah2 masa Nogori dapat penalti.....hmmm...sekali lagi pengadil jadi kamben hitam.Nasib baik Kelantan menang..kalau kalah..dalam paper mesti orang kutuk dan maki hamun pengadil....itulah lumrah dunia.Apa pun aku respek dan salute pada Kelantan...dah kena tinggal 1-0....masih lagi melawan sampai akhirnya dapat balas 2 gol....kena la dengan nama....The Red Warrior.Apa pun tahniah buat The Red Warrior...Kelantan dan The Red Devils....Man.U.....
























































No comments:

Post a Comment